Skoči na glavno vsebino

Učenci 2. razreda z mentoricama ga. Moniko Golmajer in ga. Tanjo Kralj so šli PO POTI BENEŠKIH MASK in nastali so čudoviti izdelki baročnega videza in bogato okrašeni z detajli …

Aktualna obvestila
Svetovni dan knjige – praznik domišljije, znanja in zgodb

Svetovni dan knjige – praznik domišljije, znanja in zgodb

Vsako leto 23. aprila po vsem svetu praznujemo Svetovni dan knjige in avtorskih pravic, ki ga je leta 1995 razglasila UNESCO. Datum ni izbran naključno – na ta dan sta leta 1616 umrla dva velikana svetovne književnosti: William Shakespeare in Miguel de Cervantes. Ta simbolika nas opominja, kako pomembno vlogo imajo knjige pri ohranjanju kulture, jezika in identitete.

Knjiga je mnogo več kot le predmet – je okno v svet domišljije, vir znanja in orodje za razvijanje mišljenja in empatije. Branje spodbuja jezikovni razvoj, bogati besedni zaklad, spodbuja kritično mišljenje, veča zmožnost koncentracije in igra ključno vlogo pri razumevanju naših čustev in sveta okoli nas.

»Dobra knjiga je kot dober prijatelj – potrpežljivo čaka, da jo odkriješ znova in znova.«

(Tone Pavček)

Spodbujajmo bralno kulturo

Ljubezen do branja se razvije še preden znamo knjigo sami prebrati. Odnos do knjige se razvije, ko poslušamo pravljice in opazujemo starše in vrstnike, kako preživljajo svoj čas ob zapisanih zgodbah. Kako pa v kasnejših letih začeti z branjem? Izberi si temo, ki te zanima, in dolžino, ki te ne odbije. Vprašaj sošolca, učiteljico ali knjižničarko, katero knjigo ti priporoča in poskusi. Začni počasi – eno ali dve strani na dan – in nato nadaljuj in vztrajaj. Zgodbi daj čas, da se razvije in ne obupaj pri prvi, ampak poskusi z novo. (Saj veš – tudi po slabem treningu ne prenehaš s treniranjem, zakaj bi po slabši knjigi prenehal z branjem.)  in še zadnji nasvet: prosi svojega brata ali sestro, starše ali sošolce, naj še oni preberejo enako knjigo. Nato se boš lahko o njej pogovarjal, delil svoje mnenje in občutke in branje bo dobilo tudi družaben značaj.

»Kolikor je jezikov, toliko življenj človek živi. Kolikor knjig prebere, toliko svetov odpre.«

(Drago Jančar)

Dragi učenci in učitelji, naj bo Svetovni dan knjige priložnost, da odpremo knjigo – in srce.

»Naša moč, naš planet!« – Svetovni dan Zemlje

»Naša moč, naš planet!« – Svetovni dan Zemlje

  1. april, dan, ki je od leta 1970 posvečen našemu planetu, nas vsako leto znova opominja, kako dragocen in hkrati ranljiv je naš skupni dom – Zemlja. Letošnji Svetovni dan Zemlje poteka pod geslom »Naša moč, naš planet!«, kar poudarja našo aktivnost in vključenost v varovanje našega planeta v obliki manjših in večjih skupnosti ter na ravni vsakega posameznika, hkrati pa poudarja tudi vzgojo in izobrazbo mladih generacij v smeri, ki bo omogočala nadaljnjo skrb za naš planet.

Smetenje ni le fizično – spoznajte spletno smetenje!

Ko govorimo o varovanju okolja, najprej pomislimo na ločevanje odpadkov, varčevanje z vodo in energijo ali pogozdovanje. Toda v dobi digitalne tehnologije vse večji vpliv na okolje pušča tudi naše spletno vedenje, ki ustvarja spletno smetenje ali digitalni odtis. Gre za okoljski vpliv uporabe interneta, elektronskih naprav in shranjevanja podatkov v oblaku. Na prvi pogled neopazno, vendar izjemno pomembno. Vsaka na videz nedolžna dejavnost, kot so pošiljanje e-poštnih sporočil (še posebej z velikimi priponkami), neuporabljene aplikacije in datoteke v oblaku, ogled videov v visoki ločljivosti, nenehna uporaba družbenih omrežij … ustvarja emisije CO₂.

Po podatkih organizacije The Shift Project (2020) digitalne dejavnosti povzročajo približno 4 % svetovnih emisij toplogrednih plinov, kar je več kot letalska industrija. Ta odstotek naj bi se do leta 2025 povzpel že na 8 %!

Kako lahko kot posamezniki prispevamo k zmanjšanju digitalnega odtisa?

  1. Redno brišemo nepotrebne datoteke, e-pošto in stare aplikacije.
  2. Ko je le mogoče, videe gledamo v standardni ločljivosti.
  3. Uporabljamo temni način (»dark mode«) in tako varčujemo z energijo.
  4. Spremljamo čas, ki ga preživimo na spletu – manj zaslona pomeni manj emisij.
  5. Odjavimo se od novic, ki jih ne beremo, in izbrišemo stare e-poštne račune.

Majhni koraki vodijo do velikih sprememb. Zato se je tudi OŠ Bistrica pridružila čistilni akciji, v kateri smo počistili okolico šole, na zelenici ob šoli pa smo posadili tudi nekaj dreves in s tem postavili zgled in spodbudo za več zelenih površin.

Čaka pa nas še zadnji IZZIV: »Počisti z miško.« Vzemimo si čas in počistimo svoje e-poštne nabiralnike, izbrišimo datoteke in aplikacije, ki jih ne potrebujemo, in tako z udobja svoje dnevne sobe poskrbimo za lepši in čistejši jutri.

Zemlja je tvoj dom – varuj jo z dejanji!

Zadnji dogodki

TEKMOVANJE V ZNANJU ANGLEŠČINE

Zaključila so se tekmovanja v znanju angleščine za osmi in deveti razred v letošnjem šolskem letu. Naši učenci so bili tudi letos zelo uspešni, saj so na državnem tekmovanju usvojili kar 4 ZLATA in 1 SREBRNO PRIZNANJE:

  • Blaž Pogačnik, 8. a     ZLATO PRIZNANJE
  • Ana Rožič, 8. a           ZLATO PRIZNANJE
  • Primož Lah, 8. b          ZLATO PRIZNANJE
  • Miha Meglič, 9. b        ZLATO PRIZNANJE
  • Vid Zaman, 9. a          SREBRNO PRIZNANJE

Vsem tekmovalcem iskreno čestitava mentorici Tjaša Švab in Melita Učakar.

Slovenski šolski muzej v Ljubljani

V ponedeljek, 14. 3. 2016, smo šli v Šolski muzej v Ljubljano. Ko smo prišli, smo dali jakne dol in spoznali vodiča. Nato smo se razdelili v dve skupini. Prva skupina je  šla na učno uro, druga skupina pa si je pogledala slike. Jaz sem bil v drugi skupini. Najprej smo si ogledali prazgodovino, kako so se otroci naučili delati. Nato smo šli še na zgornji hodnik, tam smo si ogledali uniformo od učitelja. Potem smo si ogledali, kako so včasih otroci sedeli, kakšne kazni so imeli in kakšne uniforme so imeli otroci. Potem smo šli spet na spodnji hodnik in pojedlimalico. Nato smo se zamenjali. Preoblekli smo se v telovnike, punce pa v haljice. Nato je zazvonil zvonec. Učitelj je prišel v razred. Bil je zelo strog, morali smo imeti roke na hrbtu. Potem smo zapeli pesmico.In potem je zazvonil zvonec, bilo je pouka konec. Odpeljali smo se nazaj v šolo. Bilo je zelo lepo.

Blaž Jemec, 3.b

Foto: Irena Japelj, Marija Bohinjec

Sedli smo na avtobus in se odpeljali v Šolski muzej, ki stoji v Ljubljani. Razdelili smo se v dve skupini. Prva skupina je odšla na učno uro, druga pa si je najprej ogledala razstavo. Najprej nam je vodič razkazal o jamskih ljudeh, o Rimljanih, pa tudi, kako je bilo v srednjem veku. Povedal nam je, da včasih ni bilo veliko knjig.Če pa so jo želeli, so morali celo prepisati. Pojedli smo malico in se pripravili na učno uro. Dekleta so dala nase obleke,, fantje pa so dali nase srajce. Sedli smo v klopi in počakali učitelja. Bil je zelo strog. Blaža je poslal na koruzo.

Najbolj mi je bila všeč učna ura.

Ema Kogoj, 3.b


eStezice

 Šolski časopis

Učenci 5. b razreda z mentorico ga. Marjeto Vester so šli PO POTI V JESENSKI GOZD in nastale so te čudovite barve …

Dan gibanja in druženja vseh generacij

Gregorjevo je v Tržiču doma

Valeta 2015 – Svet je VAŠ

Orodna vrstica za dostopnost