Večina učencev od 1. – 5. razreda je v 10. tednu pisanja z roko prvič razmišljala o vplivu vonjav na spomine, kar je v njih vzbudilo radovednost in nove perspektive. Učence smo vprašali, kateri vonji jih spominjajo na določene dogodke, osebe ali kraje. Skupaj smo oblikovali seznam vonjav, ki so jih čakali v steklenih lončkih. Predstavili smo, kako lahko vonji sprožijo čustvene spomine in zgodbe iz naših življenj. Učenci so vonjali posamezne vonjave in zapisovali prve misli, ki so se jim pri tem pojavile. Pogovorili smo se o njihovih vtisih in izkušnjah, povezanih z vonjavami. Vsak učenec si je izbral eno vonjavo, ki ga je najbolj nagovorila. Na osnovi izbrane vonjave so napisali zgodbo, povezano z osebnim spominom. Učenci so z navdušenjem sodelovali pri vseh aktivnostih. Vonji so močno spodbudili njihovo ustvarjalnost in sposobnost pripovedovanja zgodb. Povezovanje čutnih zaznav s pisanjem je omogočilo globlje izražanje in ustvarjanje zelo osebnih zgodb. Za konec smo pripravili razstavo z naslovom » Ko spomini zadišijo«
Projekt “Ko spomini zadišijo” je bil izjemno uspešen pri razvijanju ustvarjalnosti, pisnih sposobnosti in senzorične zaznave učencev. Preplet vonjav in spominov je prinesel globlje razumevanje pomena čutil pri osebnem izražanju.
Trudili se bomo, da se takšne delavnice ponovijo in razširijo, saj omogočajo celosten razvoj otrok in spodbujajo njihovo zanimanje za umetniško izražanje.
(Lavra Stritih Švab, Klavdija Peljhan)